Vi er på Instagram! Følg tomterasenbarnehage, og se hvor mye fint vi gjør i barnehagen🤩

• Varmmat og god matkultur

Vår barnehage er en fullkostbarnehage med variert mat laget fra bunnen av. Trykk på linken for mer informasjon.

• Karneval

I Tomteråsen barnehage er vi glad i rollelek og utkledning. Og vi gleder oss til karnevalet som skal være fredag 09 februar! Da kan alle barn (og ansatte :)) komme ferdig utkledd i barnehagen. Det blir disco på kjøkkenet, hjemmelaget fredagspizza og vi slår katta ut av sekken. Til lunsj serverer vi fastelavnsboller!
    En skikkelig kosefredag!

• Vi har ledige plasser ☺️

Vi har ledige plasser i Tomteråsen barnehage, og har laget «flyers» som skal leveres ut i postkasser i nærmiljøet. Vi ønsker nye barn hjertelig velkommen til oss 🥰 Ønsker dere å komme en tur for å se hvor fint vi har det, så er det bare å ta kontakt på tlf 63 90 89 40

• Svømming for Maxibarna/skolestarterne

• Nytt barnehageår

Hipp hurra! Det nye barnehageåret er godt i gang, og barnehagen vår endres litt fra år til år - ut fra hvilke barnegrupper vi har. Dette barnehageåret har vi så langt 34 barn (og noen flere kommer i løpet av året). I august jobbes det med å bli kjent i ny barnegruppa, og vi har fokus på tilknytning, samspill og positivt barnehagemiljø.

• Ledige plasser

Vi har ledige plasser!
    Vi har ikke mulighet til å arrangere besøksdag pga pandemien, men ring oss gjerne hvis dere lurer på noe.

• Besøksdag

Vi ser frem til hver høst - å bli kjent med nye barn er noe av det mest spennende vi vet! Lurer du på om Tomteråsen barnehage passer for deg og ditt barn? Tirsdag 26.februar har vi besøksdag, og vi ønsker dere hjertelig velkommen til å komme og se hvordan vi har det i vår herlige barnehage :)

• Vinteraktivitetsdag

Onsdag 13. februar skal vi tradisjonen tro ha vinteraktivitetsdag i barnehagen. Det vil bli kjørt opp skiløyper på fotballbanen, så de som vil kan gå på ski. Vi skal også ha akebrettrace, flaskeløp, sette halen på grisen og andre aktiviteter som barna synes er gøy.

De minste barna vil ha eget opplegg med aking og aktiviteter på barnehagens uteområde.

Det blir en morsom dag for store og små.

• Samefolkets dag

I dag er det samefolkets dag, og vi feirer den i barnehagen med fellessamling på kjøkkenet før lunsj. Til lunsj skal vi spise bidos, som er en samisk kjøttsuppe med reinsdyrkjøtt. Vi gleder oss 😊

Lihkku beivvin 😊

• Julebord

I dag har vi hatt julebord i barnehagen. De eldste barna hadde ansvaret for å dekke og pynte bord. De lagde til og med kjempefine bordkort! Vi hadde langbord på kjøkkenet for barna på stor avdeling, mens de minste hadde sitt julebord inne på avdelingen sin. På menyen var det julepølser, medisterkaker, poteter, grønnsaker og brun saus. Til dessert var det is.

Dette har blitt en tradisjon i Tomteråsen barnehage, som både barna og de ansatte setter pris på!

GOD JUL!

• Luciafeiring

I dag har vi feiret Lucia; først i barnehagen, deretter på Hvam vgs.

• Nissefest

Nå har vi hatt nissefest i barnehagen. Vi hadde samling rundt bålet med grøt, saft og sang. Det var riktig god julestemning med nisseluer og snø :) Vi ropte på julenissen, og nissen kom med pakker til alle barna og de voksne :)

• Rampenissen er tilbake!

Vi har vært veldig spente på om rampenissen skulle komme til barnehagen nå i førjulstiden. Da vi kom til barnehagen i dag fikk vi se stigen og døra til rampenissen, og jammen hadde han lagt igjen et brev til oss også 😁 Det blir spennende tider fremover 🎅

• Oppgradering av uteområdet

Det er vedtatt at uteområdet i barnehagen skal oppgraderes, og arbeidet starter allerede nå (i dag eller i morgen)! Vi er spente på resultatet!

• Livsmestring

I går var alle ansatte på foredrag med Line Melvold i Nes kulturhus. Tema for kvelden var "LIVSMESTRING- å bære sin egen bagasje"

• Ny lavvoplass

Vi har kjøpt oss ny lavvo som skal bli utegruppa sin faste base på tur!

• Dagens handlinger har konsekvenser for fremtiden

Dette er er noe som engasjerer barna i vår barnehage. "Dyra kan dø av å spise søppel som mennesker kaster i naturen"

"Plastposer råtner ikke i naturen"

"Plukk opp søpla etter deg"

Dette er uttalelser barna har kommet med når vi har jobbet med miljø som tema.

• Åpen dag på Hvam vgs

Tradisjon tro, skal barnehagen ha "stand" på åpen dag på Hvam vgs 16.september!

• Svømming for Maxibarna

Mandager blir det svømming for Maxibarna!

• Gruppedager

Dette barnehageåret blir det aldersinndelte grupper på torsdager. De aldersinndelte gruppene bidrar til å styrke samholdet mellom barn født i samme år, uavhengig av hvilken avdeling de tilhører.

I tillegg til aldersinndelte grupper, har Maxigruppa tilbud om svømming / tilvenning i vann mandager på høsthalvåret.