Dokumentasjon

Målsettingen vår er at vi gjennom observasjoner, bilder, forming/kunst og samtaler med barna skal fange opp barnas interesser, tanker og ideer. Bilder, tankekart, tegninger og produkter vil bli hengt opp inne på de ulike verkstedene, i garderobene og på kjøkkenet. Dokumentasjonen vil danne et godt grunnlag for en god samtale mellom barna selv, foreldre og barn, personalet og barna.  som grunnlag for refleksjon og læring

Dokumentasjon er et nødvendig grunnlag for kritisk refleksjon blant personalet, men også til barnemøter, samlinger etc. der barna selv kan reflektere rundt eget arbeid. Dokumentasjon og refleksjon vil danne et grunnlag for hva vi skal arbeide med videre. Hver gruppe sender ut et månedsbrev til foreldrene med detaljer om hva de har holdt på med.

Informasjon, bilder og skriftlig dokumentasjon når ut til foreldre gjennom plattformen MyKid. MyKid er vår hovedplattform når det gjelder dokumentasjon og foreldrekommunikasjon ved siden av den muntlige kommunikasjonen i daglige møter mellom foreldre og ansatte i barnehagen.