Gruppedager

Dette barnehageåret blir det aldersinndelte grupper på torsdager. De aldersinndelte gruppene bidrar til å styrke samholdet mellom barn født i samme år, uavhengig av hvilken avdeling de tilhører. I tillegg til aldersinndelte grupper, har Maxigruppa tilbud om svømming / tilvenning i vann mandager på høsthalvåret.

Alle barn i vår barnehage tilhører en aldersgruppe. Når vi har aldersgrupper jobber vi med ulike temaer eller fagområder. Vi følger temaene i årsplanen, og lager et opplegg ut fra barnas interesser, ønsker og behov. Som Reggio Emilia inspirert barnehage er vi opptatt av å følge barnas spor, men det er også vår oppgave som voksne å utvide barnas opplevelsesverden, tilføre nye impulser og idéer. På denne måten tar vi aktivt del i barnas meningsskaping i barnehagehverdagen. På aldersgruppene passer vi også på at vi er på tur i nærmiljøet med jevne mellomrom.

Dette er årets grupper:

Maurgruppa er for barn født i 2017