Trafikksikker barnehage

Høsten 2023 ble vi regodkjent som trafikksikker barnehage i to nye år, gjennom trygg trafikk.

For å bli regodkjent stilte trygg trafikk en del krav rundt rutiner på tur i nærmiljøet samt på lengre turer, de ønsket mer bevisstgjøring ut til foreldrene om sikring av barn i bil.

Mange av kravene hadde vi på plass fra før av og noen endringer måtte til. Vi jobber jevnlig med trygghet i trafikken og beltedyret tarkus er ofte med oss på tur.

Siden vi bor på landet har vi begrenset med trafikkskilt i vårt næromårde. For gi barna konkrete erfaringer med trafikkskilt har vi gått til innkjøp av noen ulike skilt barna kan møte på i sin hverdag. Disse setter vi ut når vi leker ute slik at barna kan ta de meg seg i leken.

Og selvsagt har syklene og hjelmene egen parkeringsplass slik at de står trygt parkert når de ikke er i bruk: