Nytt barnehageår

Hipp hurra! Det nye barnehageåret er godt i gang, og barnehagen vår endres litt fra år til år - ut fra hvilke barnegrupper vi har. Dette barnehageåret har vi så langt 34 barn (og noen flere kommer i løpet av året). I august jobbes det med å bli kjent i ny barnegruppa, og vi har fokus på tilknytning, samspill og positivt barnehagemiljø.

På Trollstua (småbarnsavdelingen) har det de siste ukene blitt jobbet mye med tilvenning. Vi tar oss god tid til tilvenning, og ser at vi høster frukter av det ganske fort. Vi jobber mye med tilknytning med de minste barna. Dette innebærer at vi i samarbeid med foreldre legger opp til en tilvenning der barna har en ansatt som de skal forholde seg mest til den første tiden. Vi opplever at barna etter relativt kort tid blir trygge i tilvenningen, og at det derfra går ganske fort før de utforsker og blir trygge på hele barnehagen, alle barna og ansatte.

På Hulderheimen har vi dette året tre - og fireåringene. Dette er en aktiv barnegruppe som har aktive ansatte med seg på laget. Også på denne avdelingen har det inntil nå vært mye fokus på innkjøring i avdelingens rutiner. Vi er nå godt i gang, og er spent på hvordan barnegruppa vil utvikle seg gjennom året.

På Tussebo er det Maxibarna (skolestarterne) som holder til. Her har de tilpasset opplegg for skolestarterne gjennom hele året.